تاج تک ستاره عشق

·▪•● تاج نام جاودان و پرافتخار باشگاه استقلال ●•▪·

تاج تک ستاره عشق

·▪•● تاج نام جاودان و پرافتخار باشگاه استقلال ●•▪·

استقلال تیمى که مى تواند

على قراخانلو
سه سال مربیگرى در استقلال تجربه گرانبهایى است که قلعه نویى آن را با دردسر فراوان کسب کرده و حالا بهترین فرصت براى استفاده کردن از تجربه هاست، تیمى که او در اختیار دارد از نظر توانایى فنى و فردى در سطح قابل قبولى بازى مى کند. این قبول که او در ۳ دیدار خانگى نتوانسته به پیروزى برسد اما در حال حاضر بعد از ذوب آهن که فوتبال را عالى و تکضرب بازى مى کند این استقلال است که با شعور و تا حدودى هم جذاب بازى مى کند. باید تساوى مقابل فجر و سایپا را فراموش کرد. همه آنهایى که فوتبال را از نزدیک دنبال مى کنند مى دانند که تساوى مقابل فجر فقط به خاطر ضعف داورى به دست آمد و تکرار همین نتیجه مقابل سایپا متوجه کادر فنى نبود بلکه این بازیکنان غیر حرفه اى استقلال بودند که در مقابل سایپا در رؤیاى خود بازى با پرسپولیس را مرور مى کردند. بازیکنان استقلال در دیدار سایپا آنقدر مقابل داور تکریم و احترام به خرج مى دادند که اگر قلعه نویى اختیار ۷ یا ۸ تعویض را داشت عین ۸ نفر را تعویض مى کرد.
شاید همین مسائل حاشیه اى بود که قلعه نویى راوادار کرد برخلاف میل باطنى خود به کوه و دشت پناه ببرد، یک جاى آرام و به دور از تنش هاى رایج این دیدار و براى بازسازى روحى و روانى ستاره هایى که براى بازى با پرسپولیس حرص و ولع خاصى دارند.
او از روحیات، ارتباطات و حتى شخصى ترین مسائل بازیکنان خود اطلاع دارد و خوب مى داند تیمى را که بسته از نظر شعور فوتبالى، تکنیک فردى و تاکتیک تیمى از حریف سرتر است. براى استفاده بهینه از این برترى ها قلعه نویى تشخیص داد که بازیکنان خود را ابتدا در خارج از زمین به یکدیگر نزدیک و سپس مسائل بیرون از زمین را حل کند.
کار کردن با بازیکنان از بعد روحى و روانى براى قلعه نویى و همکارانش مهم تر از مرور کارهاى تاکتیکى است، مربیان آبى و به ویژه قلعه نویى مى دانند که در این دیدار تجربه، آرامش، اعتماد به نفس و شعور فوتبالى و حتى اجتماعى یعنى درک شرایط ورزشگاه بیشتر از سایر فاکتورها تأثیرگذار است.
قرار است یک دکتر روانشناس حرف هاى لازم را به بازیکنان گوشزد کند، حضور یک روانپزشک در اردوى استقلال نشانگر این نکته است که آنها از ضعف روحى و روانى بازیکنان خود مى ترسند. آمادگى جسمانى بازیکنان استقلال در حد قابل قبولى است. آنها از دویدن، پریدن و تکل زدن مقابل پرسپولیس هراسى ندارند. این را مى توان از تمرینات استقلال و بازیهاى اخیر آنها حس کرد.
استقلال با قلعه نویى در دو فصل گذشته نشان داده که لیاقت قهرمانى را دارد و هر بار قبل از آنکه به برترى حریفان ببازد مغلوب خود شده است، این روزها استقلال در وضعیتى خاص اما نه بحرانى به سر مى برد و قلعه نویى بارها نشان داده مرد همین روزهاست. او براى همین آمده و مانده که با استقلال قهرمان شود. او نشان داده در مسیر قهرمانى خود به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمى کند. او در اردوى آبى ها مرد اول دربى است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد